Translate

torsdag den 12. januar 2017

Klud i halvt perlestrik


Jeg har prøvet dobbelt perlestrik uden held 😢 det bliver skævt hvergang jeg prøver at strikke en klud, kunne ikke finde ud hvad jeg gjorde forkert, men opgav til sidst og tænkte at der måtte findes en anden løsning.
Så jeg "opfandt" dette mønster, som løber over 3 pinde.
Kan ikke finde noget mønster, som bliver strikket lige sådan, så jeg har valgt at kalde det for halvt perlestrik. 😊




100% bomuld 50 g.
Pinde nr. 3-3½
r. : ret
vr.: vrang
m.: masker
km.: kantmasker
Slå 75 masker op.

1 r. - 1 vr. til der er 2 masker tilbage på pinden - 2 m. vr. løst af (km)

1.pind: 2 m. ret (km) - r. over vr. og vr. over r. til de sidste 2 m. - 2 m. vr. løst af (km)
2.pind: 2 m. ret (km) - r. over vr. og vr. over r. til de sidste 2 m. - 2 m. vr. løst af (km)
3.pind: 2 m. ret (km) - r. over r. og vr. over vr. til de sidste 2 m. - 2 m. vr. løst af (km)


Gentag disse 3 pinde indtil den ønskede længde.